Followers

Tinggalkan Jejak Anda Di Sini ;)

Sila lah Klik!

16 July 2011

Kisah Keluh Kesah Baju Nikah

Al kisah permulaan memang perit masa nak cari kain baju nikah ni...naik turun kamdar,jakel,nagoya dan sume lah kedai pengantin yang ada kat area masjid india tu..sampai nak tercabut rasa nya kaki ku ini..maybe en tunang pon penat sampai tak cakap apa-apa :)

Bila saya berkenan,dia plak tak berkenan...bila dia berkenan,saya plak tak berkenan.Maka terjadi lah cerita 8 jam di Masjid India hanya dapat membeli sehelai baju nikah.. (tu pon nyaris-nyaris beli jugak.Cer cuba kalo tak beli?)

Nak cakap cantek,bagi saya biasa je...tak lah secantek baju-baju nikah orang yang lawa-lawa giler tu...janji dua-dua setuju dan berkenan.Kira ok lah... (kena keputusan majoriti~anda sudah berdua bukan single lagi...ingat tu Bits!!)
*sebenarnya dalam hati memang takkkk bape nak suker kaler dan corak tu.. :(


Al Kisah di Kedai Tailor di Bandar Baru Sentul

sumber:google
Kalau ikutkan perancangan saya,cekak tangan baju keras macamni...


Pehtu kejadian yang paling menyayatkan hati saya ialah.....
  1. Apabila ditempah, masa yang dijanjikan tak siap-siap ~ time tu kalut nak buat untuk hantaran tunang.
  2. Bila dah siap... :( :( :( arghhhhhh...cekak tangan baju yang macam saya nak tu, FAIL!!!! ~berkedutttt seribu macam nenek tua umur 100 tahun :( sbb dia tak guna kertas keras tu.
  3. Butang tangan baju kelip yang saya TAK NAK,itu yang dia buat...
  4. Ukuran badan terlalu ketat sangat2....tak selesa.
  5. Bila tanya kalau baiki balik (oter) masa nak nikah bole kan?~ takut baju tak muat nanti... Dia jawab bole tapi kena CAJ!!!

tapi hasilnya lembik dan berkedut
(tak bape nak clear sangat gambar kedutnya)

Pastu boleh plak tailor tu cakap apa yang saya suruh dia buat kat baju tu tak sesuai,patutnya tangan tu dibiarkan dengan lace sediaada...sebab tu tangan tu jadi kedut seribuuuu...

Muka saya merah macam udang kena bakar dan rasa nak telan je akak tu...

Ada ke patut dia cakap camtu?? salahkan saya dan kain baju yang sah-sah tak bersalah tu??Hoiii...tolonglah!

Time saya mula-mula hantar baju tu untuk tempah dulu,kata boleh je buat camner pon.(Saya siap tunjuk gambar lagi macam mana saya nak) Pastu beri-ria ambil nombor telefon katannya kot-kot kalau ada masalah dia akan call nanti..abistu kenapa tak call kalo dah tahu tak sesuai???
Bukankah tugas anda sebagai tailor untuk memberi tahu apa yang patut dan apa yang tidak patut pada customer masa mula-mula tempahan dibuat????

Malas nak layan lagi orang yang sudah bikin hati saya panas....saya bayar RM130 dan terus blah! ~

Huh itu the first dan the last saya tempah baju kat kedai dia...

Baju kawin tuuuuu....sekali seumur hidup nak pakai.Pehni dah tak bleh nak pakai dah.Mesti lah kena pueh hati 100%. Lain lah kalo baju raya,tiap-tiap tahun bleh buat lagi :(


*Seseorang yg suggestkan kedai ni (katanya baju kengkawan opis dia cantek-cantek sebab tempah kat sini)~ itu yang membuatkan saya tempah di sini.
*Memang tak dapat di nafikan,jahitannya memang cantek dan kemas, mungkin sesuai untuk kain baju biasa..bukan untuk baju pengantinnnnn...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...