Followers

Tinggalkan Jejak Anda Di Sini ;)

Sila lah Klik!

20 July 2011

Kisah Keluh Kesah Yang Dah Tak Kesah

ALkisahnya seperti yang dicerita....nak tau? KLIK sini

Setelah berfikir ,akhir-akhirnya saya buat keputusan untuk oter balik baju tu tapi of course lah bukan dekat Tailor lama tu..~walaupon ramai yang cuba-cuba advise cakap tak yah oter sebab pakai sekejap dan sekali jer..huhuhu :(

Sory lah saya bukan tak nak dengar cakap korang,tapi perkara ni adalah seumur hidup sekali je,so kena lah perfect kan.Tambah-tambah lagi upacara batalkan air semayang ialah pakai gelang.Sah-sah fotografer pro dan amatur akan fokus pada tangan tu dan jeng-jeng akan terselah lah kedutan seribu pada baju tu..nanti tak mau lah saya menyesal sampai tua nengok album kahwin ! Nangis!

Step pertama : Beli kain kat kedai yang dulu time beli baju tu ( huhuhu lagi cerita sedih kerana stok warna kain tu dah tak de)
~ Last-last amik kain yang hampir nak match ler dengan warna kain lama!

Step Kedua : Balik kampung oter kat sana.Naseb baek ada sorang membe nak kawin gak.So sume baju yang membe tempah nampak ok.Apa lagi,sesi menghulur baju ku ler pada tailor tu. Banyak kali saya ulang kat akak tu,saya nak macamaner..siap mintak dia tunjukkan hasil yang penah dia buat supaya saya pueh hati. Cakap slow-slow,satu-satu dengan penuh kesopan supaya dia betoi-betoi paham agar sejarah lama tidak berulang lagi (macam lagu tomok la pulok).
~ Muke akak ni nampak garang macam singa daaaaa

Setelah baju itu saya tinggalkan sebulan padanyer..supaya dia fokussss,fokusss pada permintaan saya yang tak seberapa tu..hari nak amik baju tu,jeng..jeng..jeng...

Baju saya tergantung betul-betul dihadapan kedai dia (haiii kak , perli kerrr?)

Mata terus tangkap kat tangan baju tu.....

jeng...jeng...jeng...(heyyy berapa banyak jeng,jeng da)

ALHAMDULILAH...SEPERTI YANG SAYA NAK!

Huduh giler sampai tak dapat saya nak bayangkan lagi
*Gambar kecil

BERTUKAR MENJADI

Cantek berseri ...licin kan?bagai menggunakan veet,tak perlu pencukur lagi
(walaupon kaler kain ni nampak lain dari yang asa..kira ok sgt2 lahl)

Step Ketiga : Apa lagi sampai-sampai rumah terus lah fitting baju tu...alhamdulilah sangat-sangat lah ok! dan sangat terbaeeek lah!

Step Keempat : Selesai sudah masalah! Pehni tak yah dan tak pikir dan tentang baju nikah ni sebab banyak menda nak kena pikir lagi tauuuuuuu....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...