Followers

Tinggalkan Jejak Anda Di Sini ;)

Sila lah Klik!

06 January 2012

Span Air @ Span Bunga Gubahan Hantaran

Yesss
settle sudah satu perkara
span bunga untuk bekas hantaran
atau orang panggil OASIS SPONGE
*untuk bunga segar@hidup okeh!*

BB beli kat kedai Floristika.
(seperti yang diwar-warkan oleh Xb2b-Xora)

Dulu pernah BB beli dekat kedai bunga area Petaling Street.
Mula-mula beli yang kecil tu rega RM6.80 tapi srang BB pergi nak beli dah jadi RM10.00 plak.
Dah jadi mahal.
Terus tak jadi beli :(

So pergi tinjau-tinjau dekat Floristika.
Ada 3 jenis~kecil,sederhana dan besar
Amik kauuu..... yang besar 30cm tu cuma RM8.90.
Apa lagi zasssss terus rembat 10 keping.




Tak caya rega? Ni buktinyer



Nampak tak kenapa span tu ada garisan kat tengah-tengah?Yang tu bole buka.
Dia akan jadi macam donut.
So span tengah-tengah tu bole digunakan untuk tujuan hiasan lain plak.


Span donut ini digunakan bagi memudahkan hiasan bekas hantaran.
Cucuk-cucuk ajer,kompom cantek.
Tengok camni
Percubaan first time BB :)


Sila abaikan tanda rega tu yer!

Nak buat centerpieces pon ok gak.
Tengok BB try test buat camni




Tengah dok pilih-pilih span tu,BB nampak menda alah ni.
Tersangat lah comel.Apa lagi terus amik.
Agak mahal bagi span air sekecil ini, kerana harga nyer RM19.80




Tengah dok pikir nak buat apa dengan span ni.
Span ni  dia dah separuh bulat dan siap ada double tape lagi.
Cara nak buat ada ditunjukkan dekat belakang .
Nanti kita tengoklah camner hasil yang BB dapat buat..
Menjadi atau tidak.
Kehkehkeh


*** Hermm tengah dok risau.Kad kawen tak siap-siap lagi ni :( Tinggal tak sampai 2 bulan lagi..

6 comments:

Anonymous said...

thank you!!!saya tengah mencari span basah yang jenis bulat.alhamdulillah saya come across website Bits Best!memang best lah! ;)

BitsBest said...

hahaha....

tq2 yer..
sharing is caring!

Siti Aishah Ibrahim said...

Salam, nak tanyala. Menarik tgk hantaran BB.. Berapa byk bunga segar yg diperlukan utk buat hantaran?

Just need ur advice,
isha

Siti Aishah Ibrahim said...

Salam, menarik dan cantik sgt hantaran dr BB.. Ingin bertanya, kalau nak pakai bunga segar, brapa byk yg diperlukan utk buat hantaran?

Need ur advice & Thanks
Isha

BitsBest said...

salam isha

tq..BB main hentam ajer dear.
Nak jimat kos kan :D

kuantiti bunga depend bunga apa yang isha guna dan cara gubahannyer.

kalo guna span bulat ni mmg byk sket.
tambah2 lagi kalo guna bunga kecil..kalo guna ros makesure ros tu kembang..ini bole menjimatkan penggunaan bunga.

selain tu, selitkan juga daun2 hiasan adalah salah satu cara nk jimatkan bunga

BitsBest said...

isha...

bole refer kt sini.
tgk ler byk mana yg BB guna :)

http://bitsbest.blogspot.com/2012/04/tutorial-membuat-gubahan-hantaran-bunga.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...